Documentation scienceplus.abes.fr version Bêta

À propos de : Pathways towards job placement. The students between two logics : “integration” and “self accomplishment”        

AttributsValeurs
type
Is Part Of
Subject
Title
  • Les cheminements des étudiants vers l’insertion professionnelle : entre se « placer » et se « trouver »
  • Pathways towards job placement. The students between two logics : “integration” and “self accomplishment”
has manifestation of work
related by
Contributor
Abstract
  • This article deals with the value and the representation that the students have of their studies, their career plan and their integration into the world of work. The students differentiate themselves from each other according to their vision of the future, depending on their future prospects. Through the analysis of the “undecided” students, we will try to point out to what extent this indecisiveness may reveal the signs of a tension between a logic of job integration and that of self-accomplishment. This tension also influences the “determined” students.
  • Le sens et les représentations que les étudiants se forgent de leurs études et de leur projet d’orientation et d’insertion professionnelle sont au cœur de cet article. Les étudiants se différencient selon leur vision de l’avenir, qu’ils aient ou non déterminé un projet futur. En nous centrant sur les étudiants « indéterminés », nous chercherons à montrer que cette indétermination peut être analysée comme la marque d’une tension entre la logique du placement et la logique de la réalisation de soi ; cette tension ayant également des effets sur les étudiants « déterminés ».
  • Im Brennpunkt des Artikels stehen der Sinn und die Vorstellungen, die sich Studierende von ihrem Studium und ihrer beruflichen Orientierung und Eingliederung machen. Studierende unterscheiden sich bezüglich ihrer Zukunftserwartungen unabhängig davon, ob sie ein Zukunftsprojekt haben oder nicht. Bei der Fokussierung auf „unentschlossene“ Studierende wollen wir zeigen, dass die Unentschlossenheit als Ausdruck einer Spannung zwischen der Logik der Arbeitsplatzfindung und der Logik der Selbstverwirklichung analysiert werden kann. Diese Spannung wirkt sich auch auf „entschlossene“ Studierende aus.
  • El sentido y las representaciones que los estudiantes construyen con sus estudios y su proyecto de orientación e inserción profesional están en el corazón de este artículo. Los estudiantes se diferencian según su visión del porvenir, hayan o no determinado un proyecto futuro. Al centrarnos en los estudiantes “indeterminados”, trataremos de mostrar que esta indeterminación puede analizarse como la marca de una tensión entre la lógica de la colocación y la lógica de la realización de sí mismo ; tensión que también tiene efectos sobre los estudiantes “determinados”.
article type
publisher identifier
  • FORM_124_0007
is part of this journal
issue section title
  • Pêle-mêle
is primary topic of



Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:       RDF       ODATA       Microdata