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À propos de : Four ways to contribute to patient satisfaction in hospital: Basic, Plus, Key and Secondary elements        

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  • Quatre manières de contribuer à la satisfaction du patient hospitalisé : Les éléments Basiques, Plus, Clés et Secondaires
  • Four ways to contribute to patient satisfaction in hospital: Basic, Plus, Key and Secondary elements
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Abstract
  • Four ways to contribute to patient satisfaction in hospital: Basic, Plus, Key and Secondary elements. The objective of this study is to better understand the construction of satisfaction of hospitalized patients in private clinics. It wants to show and verify that elements of a hospital stay contribute to overall patient satisfaction following four ways. It is based on the Tetraclass model from Llosa [1] widely used in other types of services. Along with the attention and the information given to the patient and his family which stay determinant and a priority, the study highlights the special role played by hotel criteria and particularly catering as a differentiating element. This pragmatic analysis enables leaders to better use the information contained in satisfaction surveys and to prioritize actions to improve satisfaction.
  • L’objectif de cette étude est de mieux comprendre la construction de la satisfaction des patients hospitalisés en cliniques privées. Elle souhaite constater et vérifier qu’il existe quatre modes de contribution des éléments d’un séjour hospitalier à la satisfaction des patients. Elle se réfère au modèle Tétraclasse de Llosa [1] utilisé largement dans d’autres catégories de services. A côté de l’attention et de l’information donnée au malade et à ses proches qui sont déterminants et prioritaires, l’étude souligne le rôle particulier des critères hôteliers et notamment de la restauration comme élément de différentiation. Cette analyse pragmatique permet aux dirigeants d’établissement de mieux exploiter l’information contenue dans les enquêtes de satisfaction et de hiérarchiser les actions à entreprendre pour améliorer la satisfaction.
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  • JGEM_126_0367
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