Documentation scienceplus.abes.fr version Bêta

À propos de : http://hub.abes.fr/cairn/periodical/mav/2011/issue_mav044/D33B15CF13A63604E053120B220AF51F/w        

AttributsValeurs
type
Is Part Of
Title
  • Quelles stratégies pour les musées sur Internet ? Entre « click and mortar » et « mortar and click »
has manifestation of work
related by
Contributor
Abstract
  • Résumé. De nombreuses entreprises utilisent Internet dans le cadre d’une stratégie click and mortar. Cette même stratégie est également utilisée dans le champ muséal, mais ses conséquences n’ont pas été évaluées. Une étude quantitative menée sur un échantillon de 388 visiteurs, effectuée au musée de Bibracte (France), indique que la satisfaction et la confiance éprouvées lors de la navigation par les internautes ont une influence directe sur un bouche à oreille positif et la visite effective du musée. Dès lors, il paraît intéressant d’intégrer le site Internet au management des activités culturelles et artistiques, tout en respectant les spécificités de ce domaine d’activité.
  • Abstract. Many companies now use the Internet as part of a click & mortar strategy. This strategy is also used in the museum field, but its consequences have not been evaluated yet. A quantitative study carried out on a sample of 388 visitors, at the Bibracte Museum (France), indicates that the satisfaction and trust experienced by Internet users when browsing, have direct positive influence on word-of mouth and the actual museum visit. It seems therefore appropriate to integrate the internet website to the whole management of cultural and artistic activities, without forgetting to take into account the specificities of this particular field.
article type
publisher identifier
  • MAV_044_0147
is part of this journal
issue section title
  • Cahier : Du e-marketing au m-marketing : bilan et perspectives
is primary topic of



Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:       RDF       ODATA       Microdata