Abstract
| - A PERSPECTIVE ON THE RESEARCH LITERATURE RELATED TO EARLY INTENSIVE BEHAVIORAL INTERVENTION (LOVAAS) FOR YOUNG CHILDREN WITH AUTISM. Various aspects of the research literature on early intensive behavioral intervention (EIBI) have been poorly understood within the psychological, educational, and advocacy communities. Examination of the studies that are frequently cited by proponents of EIBI suggests that the expectation that 47 percent of youngsters who receive EIBI will reach normal developmental status is questionable.
- REVUE COMMENTéE DES ARTICLES CONSACRéS À LA MéTHODE ABA DE LOVAAS, APPLIQUéE AUX JEUNES ENFANTS AVEC AUTISME. De nombreux aspects de la littérature consacrée à l’ABA (Applied Behaviour Analysis ; EIBI : Early Intensive Behavior Intervention) ont été mal interprétés par les partisans de cette méthode, ainsi que par la communauté scientifique, psychologique et éducative. Un examen attentif des études les plus fréquemment citées par les tenants de l’ABA suggère que le chiffre de 47 % de réussite (comprise comme un retour au développement normal) des enfants traités par ABA est contestable.
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