Attributs | Valeurs |
---|
type
| |
Is Part Of
| |
subtitle
| |
Title
| - Des inégalités sociales aux inégalités scolaires
- From social inequalities to educational inequalities: educational choices and prospect theory
|
has manifestation of work
| |
related by
| |
Contributor
| |
Abstract
| - Abstract. The explanation of social inequalities in education has often been explained by dierences in aspiration levels between individuals from different social origins. Boudon [1973] has suggested that these aspirational differences between the rich and the poor are a result of differing perceptions of success, such that individuals compare their success at school to the success of their parents. This paper utilises Prospect Theory (Kahneman and Tversky [1979]) to provide a theoretical foundation to this thesis.
- Résumé. L’explication des inégalités sociales dans l’éducation a souvent été justifiée par des différences d’aspiration entre individus d’origines sociales différentes. Pour expliquer de telles différences, Boudon [1973] a suggéré que les individus ont une perception relative de la réussite sociale : ils comparent leur réussite scolaire à celle de leurs parents. Nous montrons comment la Prospect Theory de Kahneman et Tversky donne un fondement théorique à cette thèse.
|
article type
| |
publisher identifier
| |
is part of this journal
| |
issue section title
| - Inégalités et discriminations
|
is primary topic
of | |