Documentation scienceplus.abes.fr version Bêta

À propos de : Parental Involvement in School : A Literature Review        

AttributsValeurs
type
Is Part Of
Subject
Title
  • Parental Involvement in School : A Literature Review
has manifestation of work
related by
Contributor
Abstract
  • Parents are actively involved in their children’s education at all ages, and school-basedparental involvement programmes are in fashion in developed countries. Yet so far,economists have devoted little attention to determinants, levels and effects of parentalinvolvement. This review is concerned with parental involvement for school-aged children.We comprehensively survey the economic literature on the topic, and selectivelyreview theoretical and empirical studies outside economics. Studies on the spontaneous involvement of parents can answer questions on why parents becomeinvolved. On the other hand, recent local and national reforms can improve our understandingof the extent to which children’s success is influenced by what parents do. We use this distinctionto organize the literature and underline the open questions in each field.
  • La participation des parents à l’école : une revue de la littérature. Les parents participent activement à l’éducation de leurs enfants à tous les âges, et dans les pays développés les écoles encouragent de plus en plus leur participation à la vie scolaire. À ce jour, les économistes ont toutefois porté peu d’attention aux déterminants, aux niveaux et aux conséquences de l’implication parentale dans l’éducation. Cette revue de littérature se concentre sur l’implication parentale dans l’éducation d’enfants en âge scolaire. Nous passons en revue l’ensemble de la littérature économique sur le sujet, et examinons de manière sélective les études théoriques et empiriques provenant d’autres disciplines. Les études portant sur l’implication spontanée des parents peuvent répondre à la question de pourquoi les parents s’impliquent. D’autre part, les réformes récentes au niveau local et national peuvent améliorer notre compréhension de l’influence de ce que les parents font sur la réussite de leurs enfants. Nous utilisons cette distinction pour organiser la littérature et souligner les questions ouvertes dans chaque domaine.
article type
publisher identifier
  • REDP_205_0759
is part of this journal
is primary topic of



Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:       RDF       ODATA       Microdata