Abstract
| - The benefits of Open Innovation, and specifically of innovation coming fromsuppliers, are widely emphasized by literature. In parallel, the difficulties ofimplementing such approaches are also underlined, and the necessity of creatingnew roles is emphasized for managing the interface and intermediation betweeninternal functions and external innovation suppliers. Based on interviews conducted in two industrial firms, we show the emergence of a new practice supported byplayers at the interface between purchasing and innovation: the innovation-purchasers. We also show how they build this new role, in interface with Purchasing andR & D functions, that is critical in the implementation of open innovation by firms.
- Si les bénéfices de l’ Open Innovation ont été largement mis enavant, les recherches soulignent les difficultés de sa mise enœuvre et, notamment, la nécessité de créer de nouveaux rôlesd’interface et d’intermédiation entre certaines fonctions internes et les fournisseurs externes d’innovations. Sur la based’entretiens menés dans deux entreprises industrielles, lesauteurs mettent en avant l’émergence d’une nouvelle pratiqueportée par des acteurs d’interface entre l’innovation et lesachats : les acheteurs-innovation. Ils caractérisent ce nouveaurôle, en interface avec les fonctions achats et R & D, central dansla mise en œuvre de l’ Open Innovation.
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