Documentation scienceplus.abes.fr version Bêta

À propos de : Music and crowdfunding campaigns. “Giving in order to receive” or the art of building a scale of counterparts        

AttributsValeurs
type
Is Part Of
subtitle
  • « Donner pour recevoir » ou l’art de construire une échelle de contreparties
Title
  • Music and crowdfunding campaigns. “Giving in order to receive” or the art of building a scale of counterparts
  • Musique et
has manifestation of work
related by
Author
Abstract
  • The research, reported in this article, aims at understanding how rewards scalesare designed within crowdfunding campaigns related to musical projects. In thisobjective, the authors use the data resulting from 24 campaigns launched into the Ulule platform by 20 musical projects holders. Based on an analysis of proposedlevels of donation and associated counterparties, the authors provide recommendations for those music entrepreneurs who would like to run a successful crowdfunding campaign.
  • La recherche présentée dans cet article vise à comprendrecomment sont construites les échelles de contreparties dans lecadre de campagnes de crowdfunding portant sur des projetsmusicaux. Les auteures se basent sur les données issues de 24campagnes lancées sur la plateforme Ulule par 20 porteurs deprojets. À partir d’une analyse des paliers proposés et contreparties associées, des recommandations sont formulées àdestination des entrepreneurs musicaux désireux de menerune campagne fructueuse.
article type
publisher identifier
  • RFG_294_0133
is part of this journal
issue section title
  • The music industry
  • Dossier. L’industrie musicale -- Nouvelles directions, nouvelles interrogations
is primary topic of



Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:       RDF       ODATA       Microdata