Attributs | Valeurs |
---|
type
| |
Is Part Of
| |
subtitle
| - « Donner pour recevoir » ou l’art de construire une échelle de contreparties
|
Title
| - Music and crowdfunding campaigns. “Giving in order to receive” or the art of building a scale of counterparts
- Musique et
|
has manifestation of work
| |
related by
| |
Author
| |
Abstract
| - The research, reported in this article, aims at understanding how rewards scalesare designed within crowdfunding campaigns related to musical projects. In thisobjective, the authors use the data resulting from 24 campaigns launched into the Ulule platform by 20 musical projects holders. Based on an analysis of proposedlevels of donation and associated counterparties, the authors provide recommendations for those music entrepreneurs who would like to run a successful crowdfunding campaign.
- La recherche présentée dans cet article vise à comprendrecomment sont construites les échelles de contreparties dans lecadre de campagnes de crowdfunding portant sur des projetsmusicaux. Les auteures se basent sur les données issues de 24campagnes lancées sur la plateforme Ulule par 20 porteurs deprojets. À partir d’une analyse des paliers proposés et contreparties associées, des recommandations sont formulées àdestination des entrepreneurs musicaux désireux de menerune campagne fructueuse.
|
article type
| |
publisher identifier
| |
is part of this journal
| |
issue section title
| - The music industry
- Dossier. L’industrie musicale -- Nouvelles directions, nouvelles interrogations
|
is primary topic
of | |