Documentation scienceplus.abes.fr version Bêta

À propos de : Co-educating in a City of Education        

AttributsValeurs
type
Is Part Of
Subject
Title
  • Co-éduquer au sein d’une Cité de l’Éducation
  • Co-educating in a City of Education
has manifestation of work
related by
Contributor
Abstract
  • The purpose of the action-research presented in this article was to study co-education practices involving nursery school teachers and parents to stimulate children’s language in three Belgian towns. The action research was undertaken by 150 nursery teachers during the 2010-11. In order to evaluate language gains, a pretest and a posttest were conducted within a control group and an experimental group. A sample of 26 teachers and 11 head-teachers were also interviewed. The results are very positive. Presently the co-education between school and family project is being expanded in order to develop an educational alliance between school, family and society in order to create a true City of education. Therefore a link between political, scientific and socio-pedagogical actors (parents, teachers, social workers, enterprises…) is necessary.
  • Le but de la recherche-action présentée dans cet article est de mettre en place une démarche de co-éducation entre les enseignants d’écoles maternelles de trois villes de Belgique et les parents d’élèves afin de stimuler le langage de ces derniers. En 2010-2011, la recherche-action a été menée par 150 enseignantes de maternelle. Pour évaluer les gains de langage chez l’enfant, un pré-test et un post-test ont été réalisés auprès d’un groupe témoin et d’un groupe expérimental. Par ailleurs, des entretiens ont été effectués auprès d’un échantillon de 26 institutrices et de 11 chefs d’établissements scolaires. Les résultats sont très positifs. À l’heure présente, le projet va vers l’élargissement de la co-éducation école-famille visant à développer une alliance éducative école-famille-société afin de constituer une véritable Cité de l’Éducation. Dès lors, une articulation des sphères politique, scientifique et socio-pédagogique est indispensable.
article type
publisher identifier
  • RIEF_034_0021
is part of this journal
is primary topic of



Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:       RDF       ODATA       Microdata