Attributs | Valeurs |
---|
type
| |
Is Part Of
| |
Subject
| |
Title
| - Développement professionnel infirmier en promotion de la santé
- Professional development of nurses in promoting health
|
has manifestation of work
| |
related by
| |
Contributor
| |
Abstract
| - Professional development of nurses in promoting health. This research aims to help the nursing staff and it will help them to develop the skills to use among the school community. On top of her ordinary skills and beyond simple prescriptions, a nurse also has to teach and promote health. It is believed that there is a link between the professional and the personal development. This research deals with the different approaches of (N=30) nurses working within different schools in « Ille et Vilaine ». Nurses ‘experiences have been questioned to identify how this professional development centered on three issues : awareness ; identity process and what group they belong to. This qualitive research lies on varied tools that use a compared analysis based on two different types : an oral interview and a pondering written part.
- Cette recherche se propose d’éclairer le développement professionnel du personnel infirmier éducateur de santé en milieu scolaire. Les missions d’éducation et de promotion de la santé relèvent du savoir spécifique infirmier et correspondent, en dehors du champ habituel de la prescription, aux pratiques relevant du rôle propre. L’hypothèse d’un lien entre rôle spécifiquement infirmier et développement professionnel guide ce travail. L’étude compare (N=30) des approches professionnelles d’infirmières d’établissement d’enseignements en poste sur le département d’« Ille-et-Vilaine ». L’expérience des acteurs est interrogée pour tenter de dégager les éléments de ce développement professionnel autour de trois indicateurs clés : la posture, les dynamiques identitaires et la dimension collective de l’activité. L’enquête de type qualitative emprunte les outils d’une méthode hybride qui recourt à l’analyse parallèle de contenus recueillis sous deux modalités différentes : l’entretien compréhensif et l’écrit réflexif.
|
article type
| |
publisher identifier
| |
is part of this journal
| |
issue section title
| |
is primary topic
of | |