Attributs | Valeurs |
---|
type
| |
Is Part Of
| |
Subject
| |
subtitle
| - L’expérience de la Faculté de Médecine de Cluj-Napoca
|
Title
| - Former les étudiants et les enseignants à la pédagogie
|
Date
| |
has manifestation of work
| |
related by
| |
Author
| |
Abstract
| - In Romania the development of education training has become a necessity in medical schools. The experience of the Cluj-Napoca Faculty of Medicine in the "Iuliu Hatieganu" University of Medicine and Pharmacy witnesses this. Method: Following models existing in French-speaking countries, the Faculty has instituted medical education training programs aimed to students and teachers. Results: The popularity of an initial elective course aimed to student brought to offer two other elective courses in the curriculum. Beside this two hundred and seventy five teachers have followed the course created at their intention within the Faculty. The success of those trainings has lead to the creation of a department of Psychology and Medical Pedagogy. Conclusion: The results and the quality of a school must also be evaluated trough the thoroughness and the quality of the pedagogical activity.
- Contexte : En Roumanie, le développement d’une formation pédagogique dans l’enseignement médical est devenu une nécessité pour les facultés de médecine. L'expérience de la Faculté de Médecine de l'Université de Médecine et de Pharmacie "Iuliu Hatieganu" de Cluj-Napoca en porte foi. Méthode : S'inspirant des modèles existants dans l'espace francophone, la Faculté a mis en place des programmes de formation pédagogique destinés aux étudiants et aux enseignants. Résultats : La popularité du cours initial destiné aux étudiants a augmenté d'année en année jusqu'à conduire à offrir un ensemble de trois cours optionnels dans le curriculum. À côté de cela, deux cent soixante-quinze enseignants ont bénéficié d'une formation mise en place à leur intention dans la Faculté. Le succès des formations à la fois auprès des étudiants et des enseignants a conduit à créer un département de psychologie et pédagogie médicale. Conclusion : Les résultats et la qualité des activités d'une institution d'enseignement doivent être également évalués à travers la solidité et la qualité du processus pédagogique.
|
article type
| |
publisher identifier
| |
Date Copyrighted
| |
Rights
| |
Rights Holder
| |
is part of this journal
| |
is primary topic
of | |