Abstract
| - Key messages. Clinical reasoning does not end with coming to a diagnosis. It needs to be continued during the development of the intervention plan to allow the physician to make the best choices regarding investigations, therapeutic and preventive recommendations, treatment and follow-up. Through an educational diagnosis process similar to that applied in clinical settings, clinician teachers can, in supervision, identify clinical reasoning difficulties and try to correct them. Clinical reasoning does not end with coming to a diagnosis. It needs to be continued during the development of the intervention plan to allow the physician to make the best choices regarding investigations, therapeutic and preventive recommendations, treatment and follow-up. Through an educational diagnosis process similar to that applied in clinical settings, clinician teachers can, in supervision, identify clinical reasoning difficulties and try to correct them.
- Messages clés. Le raisonnement clinique ne s’arrête pas avec la formulation du diagnostic. Il doit se poursuivre à l’étape de l’élaboration du plan d’intervention pour permettre au médecin de faire les meilleurs choix d’investigations, de recommandations, de traitements et de suivi. Au cours de la supervision, grâce à une démarche de diagnostic pédagogique semblable à celle appliquée en clinique, le clinicien enseignant peut identifier de telles difficultés de raisonnement clinique et tenter de les corriger. Le raisonnement clinique ne s’arrête pas avec la formulation du diagnostic. Il doit se poursuivre à l’étape de l’élaboration du plan d’intervention pour permettre au médecin de faire les meilleurs choix d’investigations, de recommandations, de traitements et de suivi. Au cours de la supervision, grâce à une démarche de diagnostic pédagogique semblable à celle appliquée en clinique, le clinicien enseignant peut identifier de telles difficultés de raisonnement clinique et tenter de les corriger.
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