Abstract
| - Introduction: The implementation of the patient-centered care concept requires that patients be included early in the education of future health professionals. Patient engagement in training institutions is a reflection of this new trend. The establishment of a training program for patients in education is generally suggested, but guidelines are scarce. Purpose: This literature review seeks to identify strategies for the recruitment and training of patients in education. Method: A literature review was completed from the following databases: ERIC, PubMed and PsychInfo. Some articles were selected manually outside of the databases, in order to include articles written by French-speaking authors. Results: 25 articles out of 297 articles were selected according to specific selection criteria. The establishment of a centralized recruitment network contributes to the sustainability of the program. Specific criteria, namely communication and collaboration skills, experiential knowledge and emotional stability, must be considered in the selection of patients. Access to training sessions, learning objectives and a training guidebook is beneficial to patients in education. Conclusion: The implementation of a centralized recruitment network, interviews, and a training program for patients in education contributes to the establishment of an effective and sustainable program of patients in education.
- Introduction : La mise en œuvre du concept de soins centrés sur le patient nécessite que les patients soient inclus tôt dans l’enseignement des futurs professionnels de la santé. L’engagement des patients dans les institutions de formation est un reflet de ce nouveau courant. La mise en place d’un programme de formation de patients en éducation est généralement suggérée, mais les lignes directrices sont rares. But : Cette recherche vise à identifier les stratégies de recrutement et de formation des patients en éducation. Méthode : Une synthèse de la littérature a été effectuée à partir des bases de données bibliographiques ERIC, PubMed et PsychInfo. Certains articles ont été sélectionnés manuellement à l’extérieur de ces sources, dans le but d’inclure les écrits rédigés par des auteurs francophones. Résultats : 25 articles sur 297 ont été retenus selon des critères de sélection spécifiques. L’établissement d’un réseau de recrutement centralisé contribue à la durabilité des programmes concernés. Certains critères spécifiques, liés à la disponibilité d’habiletés de communication et de collaboration, d’un savoir expérientiel et d’une stabilité émotionnelle, doivent être considérés dans la sélection des patients. L’accès à des sessions de formation, avec des objectifs d’apprentissage et un guide de formation, est avantageux pour les patients en éducation. Conclusion : La mise en œuvre d’un réseau de recrutement centralisé, d’entrevues de sélection et d’un programme de formation pour les patients en éducation facilite la mise en place d’un programme de patients en éducation efficace et durable.
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