Documentation scienceplus.abes.fr version Bêta

À propos de : http://hub.abes.fr/edp/periodical/pmed/2022/volume_23/issue_3/pmed200080/w        

AttributsValeurs
type
Is Part Of
Subject
Title
  • Difficultés et pistes de solutions pour l’enseignement médical à distance au cours de la pandémie Covid-19 dans un pays en voie de développement
Date
has manifestation of work
related by
Author
Abstract
  • Context and issues: In accordance with the measures taken by the Moroccan government in the face of the health crisis linked to the coronavirus, all schools and faculties have closed their premises. Faced with this unprecedented situation, the pedagogical teams mobilized to adapt the teaching methods and schedule, by setting up distance learning devices for all theoretical courses. Analysis: Based on this experience, we have made an inventory of the different challenges and constraints experienced by teachers and learners and we propose some solutions to face them, in the context of a developing country.
  • Contexte et problématique : Conformément aux mesures prises par le gouvernement marocain face à la crise sanitaire liée au coronavirus, toutes les écoles et les facultés ont fermé leurs locaux. Face à cette situation inédite, les équipes pédagogiques se sont mobilisées pour adapter les méthodes et le calendrier des enseignements, en mettant en place des dispositifs d’enseignement à distance de tous les cours théoriques. Analyse : À partir de cette expérience, nous avons fait l’inventaire des différents défis et contraintes vécus par les enseignants et les apprenants et nous proposons quelques pistes de solutions pour y faire face, dans le contexte d’un pays en développement.
article type
publisher identifier
  • pmed200080
Date Copyrighted
Rights
  • © SIFEM, 2022
Rights Holder
  • SIFEM
is part of this journal
is primary topic of



Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:       RDF       ODATA       Microdata