Abstract
| - Context: More than 15 years ago, the School of Medicine of the Faculty of Biology and Medicine at the University of Lausanne (Switzerland) established a simulated patient program. Its mission is to contribute to the training and evaluation of medical students and the continuing education of health professionals from several institutions. Objectives: This publication describes the resources required to develop the program, the educational roles of the simulated patients, and the recruitment, training, and supervision processes that were put in place. Conclusion: Standards of best practice have guided the evolution of the program into a recognized player in healthcare education.
- Contexte : Il y a plus de 15 ans, l’École de médecine de la Faculté de biologie et de médecine de l’Université de Lausanne (Suisse) s’est dotée d’un programme de patients simulés. Celui-ci a pour mission de contribuer à la formation et à l’évaluation des étudiants en médecine et à la formation continue des professionnels de la santé de plusieurs institutions. Objectifs : Cette publication décrit les ressources qui ont été nécessaires au développement du programme, les rôles pédagogiques des patients simulés et les processus de recrutement, formation et encadrement mis en place. Conclusion : Les standards de bonnes pratiques ont guidé l’évolution du programme, pour en faire un acteur reconnu de la formation dans le domaine de la santé.
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