This HTML5 document contains 36 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

PrefixNamespace IRI
marcrelhttp://id.loc.gov/vocabulary/relators/
vivohttp://vivoweb.org/ontology/core#
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://hub.abes.fr/cairn/periodical/comla/2010/issue_comla166/D33B19F5E8833606E053120B220A0F4F/authorship/
n7http://hub.abes.fr/cairn/periodical/comla/2010/issue_comla166/D33B19F5E8833606E053120B220A0F4F/subject/
n10http://hub.abes.fr/cairn/periodical/comla/2010/issue_comla166/
n12http://www.idref.fr/071479473/
n6http://hub.abes.fr/cairn/periodical/comla/2010/issue_comla166/D33B19F5E8833606E053120B220A0F4F/m/
bibohttp://purl.org/ontology/bibo/
n2http://hub.abes.fr/cairn/periodical/comla/2010/issue_comla166/D33B19F5E8833606E053120B220A0F4F/
rdachttp://rdaregistry.info/Elements/c/
hubhttp://hub.abes.fr/namespace/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n15http://hub.abes.fr/cairn/periodical/comla/
rdawhttp://rdaregistry.info/Elements/w/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n8http://hub.abes.fr/cairn/periodical/cairn_typeart/
Subject Item
n2:w
rdf:type
rdac:C10001 bibo:Article
dcterms:isPartOf
n10:w
dcterms:subject
n7:communicationmodel n7:audience n7:discussion n7:modelosdecommunicacion n7:recepcion n7:redessociales n7:conversacion n7:socialnetwork n7:modelesdecommunication n7:reception n7:relation n7:conversation n7:relacion n7:interactiveframework n7:reseauxsociaux n7:television n7:twitter n7:cadresdelinteraction n7:marcosdelainteraccion
dcterms:title
Parler de la télévision sur Twitter : une « réception » oblique à partir d’une « conversation » médiatique ? Hablar de televisión por Twitter. Una recepción “oblícua” a partir de una “conversación” mediática
rdaw:P10072
n6:print n6:web
vivo:relatedBy
n14:1
marcrel:aut
n12:id
dcterms:abstract
Abstract. Twitter is the brand of a so-called social network on the Internet. This micro-blogging system is also used by the comunity of users to react, comment and discuss television programmes, and this is what happened when Le Jeu de la mort was broadcasted on the national channel France 2. This instance was an example of how the audience viewed the programme —as shown by short messages— and how it was stretched between the techno-semiotic framework of Twitter and its desire to express its opinion, react, and act as an user of two types of screen —a TV and a computer, or more often a cellular with mobile application (Echofon, Twitterific, Twittie, Socialite). Resumen. Twitter es una marca de las llamadas “redes sociales” presentes en Internet. Entre los usos de esta herramienta de micro-blogging, las reacciones sobre los programas que difunde la televisión dan lugar a intercambios entre los individuos afiliados al dispositivo. La difusión del “Juego de la muerte” ( Le Jeu de la mort) en la cadena France 2 ocasionó un proceso similar. A través de este ejemplo, Valérie Jeanne-Perrier aborda dicha postura de recepción que se manifiesta mediante breves porciones de mensajes. Las tensiones son múltiples entre los marcos que impone el dispositivo tecno-semiótico de Twitter y la voluntad de expresarse, reaccionar y exponerse de los usuarios de dos tipos de pantallas : televisión y computador, o incluso pantalla telefónica desde aplicaciones como Echofon, Twitterific, Twittie y Socialite. Résumé. Twitter, marque dite de réseau social, est présente sur l’Internet. L’un des usages de cet outil de micro-blogging consiste à réagir aux diffusions de programmes télévisuels et échanger entre individus abonnés à ce dispositif autour de ces programmes. Un tel processus s’est mis en branle lors de la diffusion du Jeu de la mort, sur France 2. À travers cet exemple, Valérie Jeanne-Perrier cerne cette posture de réception, incarnée dans des portions courtes de messages, tiraillée entre les cadres posés par le dispositif techno-sémiotique de Twitter et la volonté de s’exprimer, de réagir, de se mettre en scène, exprimée par des usagers de deux types d’écrans, télé et ordinateur, voire plus souvent écran du téléphone mobile, muni d’une application tierce (Echofon, Twitterific, Twittie, Socialite).
hub:articleType
n8:articlederevue
hub:publisher-id
COMLA_166_0127
hub:isPartOfThisJournal
n15:w
hub:IssueSectionTitle
Où va la télé ? ¿Hasta donde va la televisión?