This HTML5 document contains 14 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

PrefixNamespace IRI
marcrelhttp://id.loc.gov/vocabulary/relators/
vivohttp://vivoweb.org/ontology/core#
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://hub.abes.fr/cairn/periodical/res1/
n11http://www.idref.fr/135643198/
n2http://hub.abes.fr/cairn/periodical/res1/2006/issue_res138/D33DDD066AB04D79E053120B220A6F30/
n14http://hub.abes.fr/cairn/periodical/res1/2006/issue_res138/D33DDD066AB04D79E053120B220A6F30/authorship/
bibohttp://purl.org/ontology/bibo/
rdachttp://rdaregistry.info/Elements/c/
hubhttp://hub.abes.fr/namespace/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n8http://hub.abes.fr/cairn/periodical/res1/2006/issue_res138/
n4http://hub.abes.fr/cairn/periodical/res1/2006/issue_res138/D33DDD066AB04D79E053120B220A6F30/m/
rdawhttp://rdaregistry.info/Elements/w/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n12http://hub.abes.fr/cairn/periodical/cairn_typeart/
Subject Item
n2:w
rdf:type
bibo:Article rdac:C10001
dcterms:isPartOf
n8:w
hub:subTitle
L’appropriation des blogs dans un groupe de collégiens
dcterms:title
La sociabilité juvénile instrumentée
rdaw:P10072
n4:print n4:web
vivo:relatedBy
n14:1
marcrel:ctb
n11:id
dcterms:abstract
INSTRUMENTED JUVENILE SOCIABILITY Appropriation of blogs in a group of young teenagers . Drawing on an ethnographic survey undertaken in a school in a workingclass neighbourhood, this article analyses the process of appropriation of Skyblogs by young teenagers, in a context of mass diffusion of blogs in that age-group. Blogs are seen as instruments in targeted activities and as the outcome of a constructive activity by users. The author shows that for these students the meaning of blogs evolves along with the development of their sociability and the construction of their identities. The youngest ones use blogs above all as instruments for incorporating the norms and values of juvenile culture, while the older ones create blogs as tools for expressing themselves within the group. Dans le contexte d’une diffusion massive des blogs parmi les adolescents, cet article étudie l’appropriation des Skyblogs dans un groupe de collégiens. Nous appuyant sur une enquête ethnographique dans un collège populaire, nous étudions le processus d’appropriation des blogs, envisagés comme des instruments dans des activités finalisées et comme le fruit d’une activité constructive de la part des utilisateurs. Nous montrons que pour les collégiens la signification que prennent les blogs évolue, suivant le développement des formes de leur sociabilité et leur construction identitaire. Pour les plus jeunes des collégiens les blogs sont avant tout utilisés comme instrument d’incorporation des normes et valeurs de la culture juvénile, les plus âgés créant des blogs envisagés comme des outils au service de l’expressivité au sein du groupe.
hub:articleType
n12:articlederevue
hub:publisher-id
RES_138_0109
hub:isPartOfThisJournal
n15:w