. . "ACO_112_0010" . "Abstract. This article presents the theory of \u00AB argumentation in discourse \u00BB (as opposed to Ducrot\u2019s \u00AB argumentation in language \u00BB) as an integral part of language studies, while examining the problem raised by the question of logos as reason and language, and calling for an integration of arguments and schemes of reasoning into Discourse Analysis. It shows how a socio-historical approach to argumentation both recurs to notions developed by sociology and social psychology (such as social representations and stereotypes, or Bourdieu\u2019s theory of fields), and subordinates these conceptual frames to its own needs. While emphasizing the connection of argumentation in discourse to the social sciences, it distinguishes the study of verbal argumentation from research on persuasion achieved in the social sciences through experimental methods."@en . . "Articles" . . "Des sciences du langage aux sciences sociales : l\u2019argumentation dans le discours"@fr . . . "R\u00E9sum\u00E9. Cet article pr\u00E9sente la th\u00E9orie de l\u2019\u00AB argumentation dans le discours \u00BB (par opposition \u00E0 \u00AB l\u2019argumentation dans la langue \u00BB de Ducrot) comme faisant partie int\u00E9grante des sciences du langage, tout en explorant le probl\u00E8me qu\u2019y soul\u00E8ve la question du logos - raison et parole. Il appelle \u00E0 une int\u00E9gration des arguments et des sch\u00E8mes de raisonnement dans l\u2019analyse du discours. Il pr\u00E9conise ce faisant une approche socio-historique de l\u2019argumentation, montrant comment elle a recours \u00E0 des notions d\u00E9velopp\u00E9es en sociologie et en psychologie sociale (la repr\u00E9sentation sociale et le st\u00E9r\u00E9otype, la th\u00E9orie des champs de Bourdieu), tout en subordonnant ces cadres conceptuels \u00E0 ses besoins propres. Il distingue n\u00E9anmoins nettement l\u2019\u00E9tude de l\u2019argumentation verbale des recherches sur la persuasion men\u00E9es en sciences sociales \u00E0 l\u2019aide de m\u00E9thodes exp\u00E9rimentales."@fr . . . .